Live Big

Alla inlägg under juli 2013

Av Ronja - 30 juli 2013 14:51

Extremt dålig uppdatering här på bloggen, haha är småbarns mamma nu så kanske är förståligt.
I annat fall får ni helt enkelt gilla läget ;)
Vår lilla sessa är nu 10 dagar gammal och jag vågar fortfarande inte riktigt tro att det är sant, att det är möjligt att vi har fått jordens finaste unge!
Lyckan som infunnit sig i min kropp är bortom alla förklaringar och går verkligen inte att sätta ord på. Min lilla flicka gör mig komplett och så otroligt lycklig. Varje liten stund med henne är värd guld <3
Hon är verkligen det absolut bästa som har hänt mig och jag vet att jag skulle offra allt för denna lilla tös, för hennes välmående och välbefinnande. Jag vet hur många som tvivlat på oss och framför allt mig, och visst jag kanske inte är världens super morsa, men jag gör mitt yttersta i alla lägen, och det kommer jag alltid att göra.
Jag kommer alltid se till så att hon har det bra och mår bra, för det är min uppgift här på jorden, detta är vad mitt liv är menat för. För min älskade lilla flicka.
Jag har verkligen det liv som jag förut endast kunnat drömma om. Det där man ser på film.
Jag har världens finaste kille, och framför allt världens bästa pappa till mitt barn. Så otroligt att se hur underbar han är med vår lilla tös, och även om jag aldrig tvivlat på honom så är han värd en guld medalj för han är hur underbar som helst och gör allt och lite till. Jag har en dotter som jag är så otroligt stolt över, hon är guds gåva till mig.

Så fantastiskt att få följa hennes framsteg var dag, bara sådana små saker som att hon är så otroligt stark i sin lilla nacke för att vara så liten och hon är så med, och det har vi hört ifrån många, för att vara så liten verkar hon så medveten och det är verkligen så. Jag förundras över hur duktig hon är och endast 10 dagar gammal!
Hon har dessutom skämt bort oss så fruktansvärt genom att vara så otroligt snäll och tillfreds hela tiden.

Finns väl inte mycket mer att skriva nu mer än att jag numera har ett hel tids jobb hemifrån och jag älskar varje sekund av det.

Jag är världens lyckligaste människa och världens stoltaste mamma åt jordens finaste unge!
Kan man begära mer av livet? :)
         
Min skatt, finaste lilla Haylee <3

Av Ronja - 22 juli 2013 01:51

Lördagen den 20/7 klockan 18:55 föddes vårat lilla mirakel.Ett flickebarn vid namn Haylee med en vikt på 3444 gram och 51 cm lång.Hon föddes, precis som mig, med en riktig kaluffs på sitt lilla huvud och svart är de med!En känsla så mäktig och så obeskrivlig så det verkligen inte går att sätta ord på var när dom la henne på mitt bröst.Efter 1 helvetes dygn och mer därtill på sjukhuset så fick jag komma in på förlossningen. Väl där väntade ytterligare 6 timmar av förvärkar och varje sekund kändes som en evighet, men klockan 18:15 satte de riktiga värkarna igång, och visst de må varit jävligt smärtsamt men anser trots de att förvärkarna innan var jävligare. För när de väl satte igång hände de iaf någonting och bara de var en sjuihelvetes lättnad! 40 minuter senare var hon ute och jag kan lova att jag var hög på livet, de är jag fortfarande, från sekunden hon låg i mina armar så var jag jordens lyckligaste människa!Kan knappt förstå än att hon är min, att jon är vår. Vi har satt detta lilla underbara underverk till världen och vi har äran att kalla henne vår. Mäktigt.Trots endast 5 timmars sömn på 3 dygn och allt jävulskap som varit så skulle jag göra det igen bara för att ha henne hos mig. Mitt liv har just fått den största meningen av allt och lyckan jag känner är helt obeskrivlig. Jag vet inte allt men jag vet i alla fall en sak och de är att jag skulle offra mitt liv för denna underbara lilla unge. Ja som sagt jag är jordens lyckligaste människa i ett par skor!

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards