Live Big

Alla inlägg under juli 2014

Av Ronja - 3 juli 2014 22:21

Tystnad.
Barnet sover, mannen är i stan och jag sitter här, med undantag för det sovande barnet, i ett tomt hus.
Det är då dem kommer krypandes tillbaka, tankarna.
Tänker på orden i Kelly Clarckson's låt - You can't win. 

Och vartenda ord, varje rad, stämmer så klockrent med hur vi människor fungerar.


''If you go, they'll say you're following
If you don't, then you're too good for them
If you smile, you must be ignorant
If you don't, what's your problem?
If you're down, so ungrateful
And if you're happy, why so selfish?
And, you can't win
No, you can't win, no''

Ibland spelar det liksom ingen roll vad vi människor gör, oavsaett vad så hittar människor fel i allt man gör, allt man gjort och förmodligen allt du kommer att göra.
Har du drömmar - är dom orimliga.

Har du det inte - då har du ingen vision.

Tillrätta visar du ditt barn, hund, what ever - är du hård.

Gör du det inte - är du arrogant och ignorant.

Tröstar du ditt barn - daltar du.

Gör du det inte - är du en dålig mamma.

Oavsett vilka val vi än gör så hittar alltid någon annan en pekpinne att peka mot en.

Jag är absolut inte annorlunda, jag förundras bara över hur vi människor fungerar. 

Varför lägger vi ner så mycket tid på att hitta och klura ut alla andras fel och brister?

Varför inte bara koncentrera sig på sig själv och låta alla andra styra sina liv, i dén riktning dem vill?

Utan att stå där med pekpinnen om alla fel vi gör?

Istället bara låta dem välja sin väg, leva sitt liv, och sedan även styra sitt eget liv den riktining just du vill.


Vi människor är olika, varför kan vi inte bara lämna det där?

Acceptera de fullt ut och även om någon väljer att göra ( eller inte göra), något som just jag inte skulle, bara acceptera de och gå vidare.

Vi människor har så mycket fördomar och åsikter gentemot andra, och jag undrar bara, kommer de alltid att vara såhär?
Kommer vi allltid sitta där på kaffe repen för att diskutera andra människor som inte ens är med, som inte kan försvara sig.

Är det detta min dotter kommer växa upp i och bli en del av?

En massa skitsnack om allt och alla och åsikter som bara sprutar ur käften på oss?

Och jag vet, jag är likadan. Och någonstans måste vi ändå börja. Börja med mig själv sägs det. Och ja, kanske. 

Det är mer än dags att kanske vakna upp och inse vad fan man gör egentligen.


Ja, mycket kan man skriva, tänka och säga, och jag vet lika väl som er läsare att jag förmoldigen kommer göra samma sak om igen, no doubt. Och jag vet att Fru Svensson kommer fortsätta springa till Fru Andersson för att diskutera Herr Larsson, oavsett vad. 
Och jag vet att även jag Ronja Edlund kommer garanterat fortsätta springa till Alfons Åberg och diskutera Gunhild om hur hon gör än de ena än de tredje. 

Tänk om. 

Tänk om vi alla bara INTE gjorde det?
Jävulskt tråkigt liv vi skuille ha. 

Eller?

Är det inte lite så man resonerar i dagens samhälle. 

Nej, de är väl förmodligen bara jag.

Jaja, godkväll bloggen.


Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards