Live Big

Alla inlägg under december 2014

Av Ronja - 15 december 2014 19:13

Måndag igen.


Veckorna flyger förbi och när helgerna kommer blir jag lika förvånad varje gång över hur det kändes som att det nyss var.

Det var ett tag sedan jag skrev nu.

Vilket grundar sig i en rad olika saker, mycket för att varken tiden eller orken har funnits att jag verkligen känt att jag haft den tiden att sitta ner i lugn och ro och bara låta fingrarna flöda en stund.

Men nu så.

Det har hänt mycket i mitt liv den senaste tiden, både på gott och ont. 

Hämtade hem min skatt idag, så nu ikväll har det varit mamma-Haylee mys deluxe.

Min fina skatt.

Jag försöker att tänka positivt, att saker och ting snart kommer att landa för oss.

Hon har gått igenom så otroligt mycket förändringar på så kort tid nu, och mitt hjärta skriker för allt jag vill är att hon och jag bara ska landa och finna vår lilla plats. Hon och jag.

Även om alla förändringar gör så att knappt jag själv hinner med att inse vad som händer så är det ändå henne jag tänker på i alla situationer. Hade det inte varit för att jag bara vill att hon ska känna lugn och trygghet så hade väl egentligen vissa saker inte behövt vara lika komplicerad som de är, kanske är det jag som komplicerar det hela mer än nödvändigt - för att jag inte vill utsätta henne för allt för mycket förändringar.


Den senaste tiden har varit minst sagt turbulenta. 
Så fort jag börjat bearbeta en sak dyker nästa upp.

Ingen tid att smälta varken de ena eller det andra.

Men allt löser sig väl.

Förr eller  senare så finner allt sin plats.

Jag måste bara fortsätta intala mig själv de, och tro att lösningen är nära nu.

Jag hoppas och tror det.


Allting finner sin plats förr eller senare, det gäller väl helt enkelt att inte tappa hoppet.

Det är i det svåraste stunder som man inser hur stark vi människor är.

Och oavsett motgångar, så nr 1. folk har genomlevt de förr - så det gör jag med. Nr2. Det finns dem som har det värre.

Så därför ska jag sluta waina nu.


P&K

 
No I can't deny
That I'm staying now
Cause I can't decide
Confused and scared
I'm terrified of you

I admit I'm in and out of my head
Don't listen to a single word I said
Just hear me out
Before you run away
Cause I can't take this pain ~

 

 

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards