Live Big

Alla inlägg under december 2016

Av Ronja - 24 december 2016 22:45

Sådärja!

Lite uppdatering på bloggen igen då, jag som så fint skulle bli bättre, men aja!
Hur som! 
Som jag tror att jag nämnt i tidigare inlägg så hade ju vi en liten resa inbokad, så den 29e november drog vi till Thailand för sol och värme, och framförallt, vila. 
Första veckan var de molnigt och inte super väder, så väldigt trist men men.

Trots de tråkiga vädret den första veckan lyckades vi ändå de resterande dagarna skaffa oss någon rand här och där och njuta av sol och värme.

Den 9e december på V's födelsedag så åkte vi på en fantastisk båttur som tog oss först till en ö som kallas för Monkey Island, där vi stannade och snorklade. Super fin ö, dock fick vi inte gå iland då de var saker på botten som var skadligt för oss att vidröra.
Efter snorkel turen åkte vi vidare till vackra Phi Phi Island. Herregud alltså. Vilken otroligt vacker ö!
Rena paradiset.

Vi kunde inte spenderat V's födelsedag på ett bättre sätt.

Vi avslutade sedan på kvällen när vi kommit tillbaka till Patong, med en romantisk middag på tu man hand på den svenska restaurangen ''Harrys'',


Hur som haver så var resan bra, trots hemlängtan och lite tårar efter saknaden av miniatyren, men välbehövligt att komma iväg och ladda batterierna när man jobbar som en gör.


Och idag då, då är det ju självaste julafton!
Firat nu för 3e gången idag, super mysigt, med både min och V's släkt, och mini har varit med alla gånger och är mer än nöjd med alla paket hon fått av alla fina människor!
Så nu har den lilla något att roa sig med bra nog länge framöver med alla nya roliga saker hon fått :)
Kvällen och natten har för mig inneburit jobb, så de är ju på jobbet ja befinner mig nu då i skrivandets stund, för att sedan gå på lite ledigt imorgon när ja klivit av, så ledig i 1 1/2 dag nu så de känns skönt att få landa efter många intensiva jobbtimmar sedan vi kom hem igen, så imorgon blir de tjejhäng och girls night out med brudarna då mannen jobbar natt, sedan måndag lär spenderas till största delen hemma i soffan med mannen, djuren och sedan mini på kvälls för att bara få varva ner efter julhelgen.

Jag vill passa på att önska alla er läsare, en riktigt god jul och en god fortsättning

<3


 

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards