Live Big

Direktlänk till inlägg 23 september 2017

Krönika

Av Ronja - 23 september 2017 21:52

Ja men sådär då, nästan 1 år senare - ellet något sånt, så skriver man ett litet inlägg.
I förra veckan fick jag roliga nyheter, nämligen så att jag blev tillfrågad att skriva en krönika till sundsvalls tidning.

Givetvis nappade jag på det, då skrivandet är något utav en passion för mig. 
Efter chocken och glädjen över dessa nyheter kom dock bara den här lilla frågan. ''vad i he*vete ska jag skriva om''.

Frågade både familj och vänner om tips och råd, och beskeden var olika. Men de flesta sa något i stil med ''skriv bara ifrån hjärtat, skriv det du känner för!''
Jo jo, lättare sagt än gjort de. 
Prova själv att sätta er ner för skojs skull och skriva en krönika, och låtsas att den ska in i en tidning - så blir det inte så lätt. Lek även med tanken att varenda kotte i din hemkommun förmodligen kommer höra/läsa om den, då tidningen du skriver i är din lokaltidning. Nej precis... genast vart de jobbet lite jobbigare att utföra..

Så först skrev jag, en som visade sig desstuom sluta på ca 10tusen ord, opps, hade en buffert på 2500 ord... hahaha. ett big opps, bara 7500 ord för mycket, så jag skrotade den och påbörjade en ny.

Och även de, att dessutom ha en limit på hur många ord du får använda dig utav, gör ju genast allting lite jobbigare.

MEN!
Nu, äntligen. TROR JAG, att jag skrivit klart och skickat in detta till mina förste smygläsare på ST som ska få bedömma då hahaha så ja får lite rådgivning i om jag ska justera någonting eller så, innan jag skickar in den till redaktionen.

Så nästa söndag skulle jag ha varit klar, så kan känna mig rätt nöjd såhär 1 vecka innan att vara klar med det.

Så förmodligen kan ni ju läsa lite om mina åsikter i ST här framöver, får väl se om de blir i ett nr när jag är utomlands, då jag så passande drar mig vidare mot varmare bredgrader nästa lördag, haha så ni som läser kan ju hojta vad ni tyckte ;)

Min blogg är väl typ en enda stor krönika full av åsikter och tankar också för övrigt, men lite skrytare får man ju vara när hela lokalbefolkningen faktiskt ska ta del av ens små åsikter nu, så når ju ut till några fler än bara de få nyfikna här på denna lilla sketna blogg haha!

Idag har jag förövrigt haft middagsbjudning i goda vänners lag här hemma, efter kalas på alnöbadet.
Så efter mat och ett glas rött för mamman, och en hel drös med bus för lillan idag, så sitter vi nu här med tända ljus i soffan (mini har förövrigt krupit ihop under en filt, lagt sig så hon lutar sitt lilla huvud på min arm, mysigaste som finns men lite jobbigt att skriva för tillfället, haha),  och tittar lite på tv innan det är dags att ladda batterierna inför morgondagen. 
Som för övrigt den också innehåller mer kalas som barnet är bjuden på, på leo's lekland då hennes kompis från förskolan bjudit in henne till, väldigt roligt måste jag säga då det är mini's första kalas utanför familjen som hon får gå på (barnkalas då såklart),så hon är helnöjd hon med.


Önskar er en fortsatt trevlig lördag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja - 15 oktober 2019 04:21

Hösten. Hösten med alla dess färger i all ära, men snälla låt hösten bara smyga förbi så obemärkt som möjligt. Finns det någon som faktiskt känner att dem blir glad av den? Majoriteten av alla jag pratar med, inklusive mig själv, poängterar numer...

Av Ronja - 29 augusti 2019 01:30

En sådan där natt när tankarna flyger fritt... Senaste tiden har jag reflekterat mycket kring de senaste året. Mycket som hänt på väldigt kort tid. Jag har börjat arbeta extra på ett nytt jobb, vi har flyttat och givetvis blivit föräldrar, igen. ...

Av Ronja - 13 mars 2019 09:57

13e Mars. Dagarna, veckorna och månaderna flyger praktiskt taget förbi. Försöker hinna ikapp men de är sällan det går.^Så mycket jag planerar att jag ska göra, allt ifrån att träffa alla jag tänkt till att pallra sig ut och börja leta vårgarderober t...

Av Ronja - 14 februari 2019 21:52

Som rubriken lyder så är detta min första Q&A, mestadels för att jag aldrig haft särskilt mycket frågor värda att skriva om, haha.Och för de första vill jag bara säga de, till de frågor som inte dyker upp här vill jag tacka för alla fina kommentarer ...

Av Ronja - 17 november 2018 19:07

17/11. Snart Decemeber.  Jag är inget större fan av av vintern och all hysteri kring jul, men jag älskar julen. Högtiden som jag får tillbringa med alla mina närmsta. Sedan att jag har jordens mest struliga och hetsiga familj, gör de nästan bara ...

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards