Live Big

Alla inlägg under oktober 2018

Av Ronja - 2 oktober 2018 11:14

Är det inte helt galet vad fort tiden går?

Om 3 månader befinner vi oss inne på 2019.

Sinnes...


Det dök upp minnen på facebook där jag skrivit ett blogginlägg för 5 år sedan.
Iom detta så fortsatte jag att skrolla på min blogg och helt ärligt, jag blir lite ledsen faktiskt.
Jag sitter och läser rad på rad av mina egna ord och det som sköljer över mig är sorg.
Har jag mått sådär? Självklart vet jag att, ja det har jag.
Hela min tonår var ett enda stort mörker men idag känns de så avlägset och så främmande.
Sorgen över allt ont som någonsin hänt, sorgen över en pappa och sorgen över att livet kan vara så fruktansvärt orättvist.

Jag skulle vilja ha en tidsmaskin, åka tillbaka som den jag är idag och träffa den där lilla osäkra flickeungen.
Jag skulle vilja berätta för henne att, tidsnog så blir de bra. Allt kommer att lösa sig för dig.
Jag skulle vilja berätta för henne att all den här osäkerheten du bär på idag, och all denna energi du lägger på att försöka passa in någonstans - sluta. De blir bra. Du kommer att finns din plats, du kommer stå stadigt på dina egna två ben och sluta fundera på vad alla andra hela tiden tycker och tänker och vad DEM anser är rätt. Du kommer finna DIN väg och följa den. Du kommer fortsätta vara lika jäkla envis som du alltid varit men med hjälp av den envisheten så kommer du klara dig igenom det här. All skit som är just nu, kommer tidsnog inte längre vara lika relevant för dig.
Du kommer att bli påmind då och då om hur dessa saker format dig till den du är, du kommer ha dalar när allt känns skit och du kommer gråta många fler tårar i ditt liv, men! DU kommer må bra. Du kommer få uppleva glädje och lycka som du aldrig trodde var möjlig, men den finns. Jag lovar.
Jag skulle berätta för denna osäkra lilla individ att - endast 25 år gammal, så har du inte bara 1 utan 2 helt fantastiska barn. Jag vet! hur sjukt? 2 ungar och du gör de så jävla bra! Även om tröttheten skiner igenom många gånger, och du vissa stunder känner för att slita sönder ditt hår, så har du sådant otroligt fint stöd runt omkring dig. Du har vänner, familj och nära runt dig som är ÄKTA. Dem är de real deal. Smärtan du känner nu kommer att tyna bort, den kommer att bli avlägsen och Du kommer må bra. Du lär dig med livets gång vad som faktiskt betyder något för dig och vad som inte gör de, och en dag kommer du vakna upp och inse att någonstans på vägen sollade du bort all negativ skit helt på egen hand och nästintill obemärkt.
Och se de heller inte som ett nedslag att du har 2 olika fädrar till dina barn, för vet du? Du prickade rätt 2/2 gånger. Du lyckades solla fram de mest fantastiska fädrarna i denna lilla stad, och tro de eller ej - men ingen av dem var en liten fling heller ;) Du fick de bästa av två världar för oavsett förhållande status, kommer ni ha den mest fantastiska relation en mamma kan någonsin begära.
Så var bara lugn. Livet kommer ge med sig och du kommer att må bra, faktum är att du kommer må helt och håller fantastiskt, sedan kommer du precis som vilken människa som helst ha dagar där allt känns skit, men merparten kommer va motsatsen.

Stå ut. Allting kommer att falla på plats för dig. Du har slitit som ett djur för att komma dit du är idag, och livet kommer belöna dig med att du får uppleva precis de du vill. Jag lovar.

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards