Live Big

Alla inlägg under november 2018

Av Ronja - 22 november 2018 13:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ronja - 17 november 2018 19:07

17/11.

Snart Decemeber. 

Jag är inget större fan av av vintern och all hysteri kring jul, men jag älskar julen. Högtiden som jag får tillbringa med alla mina närmsta. Sedan att jag har jordens mest struliga och hetsiga familj, gör de nästan bara bättre!
4 damer, en mamma och 3 döttrar - med 100 olika viljor och tankegångar, samt att iom de alltid bara varit vi 4 så är de en liten öppen inbjudan till oss för julfirande - alla våra vänner är välkommen, och varje år är de alltid någon ny karaktär med och förgyller våran jul. Sedan att vi har som tradiotion att gå emot strömmen och aldrig fira jul på självaste julafton är ju bara de ännu mer ett bevis på vår struktur, haha!
Men jag älskar det. Jag älskar hur vi alla öppnar våra hem för den som kanske sitter ensam eller som inte har nå vidare planer, för de är väl de jul handlar om? Kärleken och gemenskapen. Och det är den jag älskar med våra julmys.
Sedan att vår familj vuxit iom att vi barn fått egna barn och respektive och även våra ex som kommer och firar med oss, och det är väl helt fantastiskt det!
Hur som helst så börjar jag känna längtan efter detta årliga stohej och att få vara med mina närmsta.


Idag däremot har jag och ungarna varit och blivit fotad av Zandra. Underbara höstbilder och så ofantligt roligt att förgylla stunder och spara dessa minnen på print. Jag älskar verkligen att få korten efter en fotografering på barnen och få sitta och scrolla igenom resultatet av dagen!

I övrigt så påbörjar jag mina studier på allvar på måndag, och  då är det även prick 2 veckor tills jag återgår till jobbet på heltid en stund, vi börjar med 2 månader så pappan får vara hemma en stund sedan får vi se hur Februari & Mars blir.
Nu ska jag runda av här och passa på att mysa med min stora tjej innan sängen kallar på henne och sedan blir de film med Larsa och Vicke. 
Hoppas ni alla har en fin lördag och en trevlig helg   

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards