Live Big

Alla inlägg den 13 mars 2019

Av Ronja - 13 mars 2019 09:57

13e Mars. 
Dagarna, veckorna och månaderna flyger praktiskt taget förbi. Försöker hinna ikapp men de är sällan det går.^
Så mycket jag planerar att jag ska göra, allt ifrån att träffa alla jag tänkt till att pallra sig ut och börja leta vårgarderober till både mig och barnen, ja även Victor, han unnar sig sällan nytt till sin garderob så jag står för den biten med   Jag är lite bättre på de här ''unna oss själva''biten haha. 
Men, som sagt, tiden flyger iväg och igår insåg jag att - jag kommer förmodligen dröja ut på denna process ännu längre än tänkt så rätt som de är så kommer våren vara runt hörnet och knacka på, och mina ungar kommer då stå där med sina vinterkläder och undra om de är meningen att alla barn behöver svettas på det här viset på våren. Så jag gjorde de vanliga och tog och la en beställning på nätet haha. Lika bra, då är de gjort och jag slipper den här samhälls stressen på köpcentrumet och kan lugnt och stilla fortsätta min vardag här hemma. Win win så att säga. 

Igår fick jag äntligen mitt betyg i Engelskan, och herre jesus om jag vart glad. Chocken över ett sådant fint betyg och lättnaden att de gått så bra var fantastiskt. Så nu är det bara gå vidare med nästa engleska kurs och from måndag väntar Svenska 2 och Adm.1

Känner mig så sjukt stolt över mig själv, även om de anses som en bagatell för somliga att ta upp studier, så har plugg för mig alltid medfört något ångestframkallande - så att nu plugga och faktiskt hålla motivationen uppe OCH tycka att de är roligt är ett stort kliv för mig. Jag är otroligt taggad inför nästkommande vecka, lite småstressad att försöka hinna med att bränna av Eng 6 denna vecka då jag även har jobbhelg innan måndag när de nästa två kurserna börjar, men tror nog de ska gå de med!

I övrigt så rullar vardagen på i all stress. Emmy blev nu alltså 9 månader den 6e - de känns ofantligt långt bort att tänka att denna donna närmar sig sin 1 års-dag. Hon kom väl typ i förrgår? Samtdigt är hon de mest självklara någonsin, som att hon alltid varit en del av vår familj. Och Haylee blir snart 6. Alltså förlåt men va? Till sommaren blir min LILLA tjej 6 år och börjar liksom skolan med allt vad de innebär... Skolplikt och grejer. De känns sjukt de också, att snart kan jag inte ha henne hemma närsom och hur jag vill för att hon har skolplikt. Sjukaste... Min lilla stora tjej.. Åren har verkligen flugit förbi för nyss var hon ju lika liten som sin lillasyster, 1:an var ju hundra år bort - och nu är de 1 1/2 år ... 
Ja de är verkligen sant som de är sagt, vi märker hur snabbt tiden går på allvar när vi får egna barn - för fy sjutton vad skrämmande fort dessa 5 1/2 åren gått sedan jag blev mamma, men de är mitt livs bästa äventyr och jag är så otroligt tacksam för mina små tjejer.


Nu vankas de youtube-sånger och underhållning av den lilla =)

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards