Live Big

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Minnen som kommer leva kvar, för alltid <3

Av Ronja - 27 mars 2013 21:32

Herregud vad tiden går fort och vad mycket som hinner hända på ändå så kort tid.
Människor förändras, växer upp och börjar traska den väg man vill gå i livet.
Man sätter olika slags mål och vi alla kämpar för att uppnå våra egna mål.
Mycket som händer där på resans gång, saker vi kanske inte alltid kommer ihåg på en gång, men som ibland bara slår till en och man minns den där dagen som man gjorde något speciellt på.
Eller, kanske inte ens något speciellt, det kanske bara var en vanlig dag och den dagen var ändå helt suverän!
Jag själv har upplevt många sådana dagar.
Helt vanliga dagar som ändå har blivit lite extra speciella för man tänker på en speciell sak.

Satt och kikade igenom lite bilder och förundras lite över hur mycket jag själv har förändrats, utseende mässigt, de senaste åren.
Men det slår mig även hur mycket jag som person också har förändrats.
För när jag ser vissa bilder är det som att, det är en helt annan person än den jag är idag som sitter där och ler mot kameran.
Den där tjejen på bilden, jag vet inte riktigt vem hon är. 
Hon och jag, vi är så olika.
Så olika som två människor kan vara.
Men tjejen på bilden är jag.
Då.
Och nu är jag... jag.
Ja, saker och ting har verkligen en tendens att förvåna mig, men jag antar att det är det som är resans gång.
Saker och ting är menade att vara annorlunda och saker är menade att förändras.
Även vi människor.
Jag tyckte jag var säker på mig själv då, men när jag tänker efter och jämnför med idag,

så hade jag nog inte en jävla aning om vare sig vem jag själv var eller vad jag ville med någonting.
Förändringar är bra.
Nödvändiga.
Livsviktiga.
Och något som helt enkelt är menat att vara.

Men jag gläds åt alla de fina minnena jag skapat med alla fina människor under årens gång och ser fram emot många fler med vissa av er.
Ser fram emot mitt nya liv.
Mitt nya liv som inte längre kommer handla om mig.
Jag kommer inte längre vara huvudpersonen i mitt liv.
Utan skatten jag bär på.

Min graviditet är det bästa som hänt mig, för det har visat mig vilka som är äkta och inte.
Det har även öppnat mina ögon för vilka som kommer komma springandes tillbaka.
Min skatt i magen är verkligen mitt allt,

och tack vare att folk är så lätt att läsa och så genomskinliga, så kommer jag märka relativt fort vilka som är värd att ha kvar och inte.
Men, sedan är det ju så. 
Det är jätte spännande med en bebis de första veckorna/månaderna, sedan när det inte är ''de senaste nytt'' så vet jag att folk kommer lessna, och det gör mig glad.
För kan man inte vara en vän i alla väder, behöver man inte vara det alls.


Nej, back to work.
Vill bara säga iaf att jag älskar mina söti pöti vänner, som visat sitt stöd till det yttersta och som har varit med mig hela vägen i graviditeten, ni är guldvärda! 
Tack för att ni finns, ni är mina guldklimpar i vardagen! <3

Memories <3
Lav ya!  
         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja - 15 oktober 2019 04:21

Hösten. Hösten med alla dess färger i all ära, men snälla låt hösten bara smyga förbi så obemärkt som möjligt. Finns det någon som faktiskt känner att dem blir glad av den? Majoriteten av alla jag pratar med, inklusive mig själv, poängterar numer...

Av Ronja - 29 augusti 2019 01:30

En sådan där natt när tankarna flyger fritt... Senaste tiden har jag reflekterat mycket kring de senaste året. Mycket som hänt på väldigt kort tid. Jag har börjat arbeta extra på ett nytt jobb, vi har flyttat och givetvis blivit föräldrar, igen. ...

Av Ronja - 13 mars 2019 09:57

13e Mars. Dagarna, veckorna och månaderna flyger praktiskt taget förbi. Försöker hinna ikapp men de är sällan det går.^Så mycket jag planerar att jag ska göra, allt ifrån att träffa alla jag tänkt till att pallra sig ut och börja leta vårgarderober t...

Av Ronja - 14 februari 2019 21:52

Som rubriken lyder så är detta min första Q&A, mestadels för att jag aldrig haft särskilt mycket frågor värda att skriva om, haha.Och för de första vill jag bara säga de, till de frågor som inte dyker upp här vill jag tacka för alla fina kommentarer ...

Av Ronja - 17 november 2018 19:07

17/11. Snart Decemeber.  Jag är inget större fan av av vintern och all hysteri kring jul, men jag älskar julen. Högtiden som jag får tillbringa med alla mina närmsta. Sedan att jag har jordens mest struliga och hetsiga familj, gör de nästan bara ...

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards