Live Big

Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Ett hål i marken

Av Ronja - 13 april 2013 20:13

Sitter på jobbet och är dyngtrött.

Trött för att sömnen var långt borta i natt så de blev inte många timmar av den varan inte.

Trött för att folk hela tiden ljuger, snackar skit och baktalar andra.

Vafan är vitsen med att sitta och snacka skit om sina vänner?
För det gör ni, när ni klankar ner på en människa ni umgås med, pratar om den och sitter och baktalar denne då snackar ni skit.

Är det jobbigt att vara ärlig numera i dagens samhälle?
Vart är det svåra med att vara öppen och ärlig mot en människa och faktiskt säga det man har på hjärtat istället för att praktiskt taget ljuga den i ansiktet för att därefter snacka ner denne bakom dennes rygg.

Så ja.

Jag är trött.

Dödstrött på att människor inte växer upp.

På att sk a vuxna människor, nu pratar jag vuxna människor också!, inte har vuxit upp utan beter sig värre än en jävla tonåring som har en jobbig tid i livet.

Nej, har man passerat 20, 30, 40, 50, då är det nog dags att stå upp och våga vara ärlig och säga det du tycker istället för att sitta som fjortisar vid kaffet och klanka ner på varenda människa i ett par skor.


Sedan.

Vänskap.

För mig är vänskap ett ord som betyder något.

Vänskap för mig är värme och kärlek till en människa.

Vänskap för mig är betydelsefullt, i den meningen att man månar om sina vänner.

Man bryr sig om dem.

Man finns där.

Stöttar.

Hjälper.

Umgås.

Men framför allt Ärlighet.


Dock måste jag vara korkad då jag verkar vara den enda som faktiskt vill ha lite ärlighet.

Jag tycker fan att jag förtjänar det genom att jag är någons vän.

Vänskap för mig är att oavsett hur länge man känt någon, så behöver man inte ses varje dag.

Man kan till och med tappa kontakten och inte umgås på ett bra tag men vänner är något som följer en hela livet, och när då folk hugger någon i ryggen och har en falsk jävla fasad och är så jävla glad för att senare innanför 4 väggar totalt  hugga denne i ryggen genom att säga, göra eller att bara veta om en sak som andra ska göra som påverkar denne.

Det är fan något som jag inte anser är okej.

Det är så jävla lågt och så jävla skandalöst så det finns inte

Och jag hoppas verkligen att när ni sitter där och baktalar, gör narr av, klankar ner m.m m.m  att ni en dag får igen samma medicin.

Att ni en dag hoppas på någonting som någon annan sedan förstör.

Jag hoppas att ni blir lämnad ensam när varenda en av era vänner inser att ni baktalar varenda en av dem.

 

Tack & adjö.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja - 15 oktober 2019 04:21

Hösten. Hösten med alla dess färger i all ära, men snälla låt hösten bara smyga förbi så obemärkt som möjligt. Finns det någon som faktiskt känner att dem blir glad av den? Majoriteten av alla jag pratar med, inklusive mig själv, poängterar numer...

Av Ronja - 29 augusti 2019 01:30

En sådan där natt när tankarna flyger fritt... Senaste tiden har jag reflekterat mycket kring de senaste året. Mycket som hänt på väldigt kort tid. Jag har börjat arbeta extra på ett nytt jobb, vi har flyttat och givetvis blivit föräldrar, igen. ...

Av Ronja - 13 mars 2019 09:57

13e Mars. Dagarna, veckorna och månaderna flyger praktiskt taget förbi. Försöker hinna ikapp men de är sällan det går.^Så mycket jag planerar att jag ska göra, allt ifrån att träffa alla jag tänkt till att pallra sig ut och börja leta vårgarderober t...

Av Ronja - 14 februari 2019 21:52

Som rubriken lyder så är detta min första Q&A, mestadels för att jag aldrig haft särskilt mycket frågor värda att skriva om, haha.Och för de första vill jag bara säga de, till de frågor som inte dyker upp här vill jag tacka för alla fina kommentarer ...

Av Ronja - 17 november 2018 19:07

17/11. Snart Decemeber.  Jag är inget större fan av av vintern och all hysteri kring jul, men jag älskar julen. Högtiden som jag får tillbringa med alla mina närmsta. Sedan att jag har jordens mest struliga och hetsiga familj, gör de nästan bara ...

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards