Live Big

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Ronja - 28 oktober 2013 03:22

''Jag älskar dig.''

Ord som fram till idag har representerat trygghet hos mig.
Ord som förut fått ett lugn att infinna sig.
Ord som gjort mig varm i hela kroppen.
Stora.
Värdefulla.
Ord.
1 mening.
Som fram till nu representerat allt detta, blev nu till en osäkerhet.
En lögn.
En rädsla.

1 mening och 3 ord som förr varit så stora och så meningsfulla.
Ord man inte bara slänger ur sig hur som helst.
Blev just det största skämtet jag upplevt.
Ett skämt.
1 mening, 3 ord, förut så kraftfulla men nu så missbrukade ord.
Dessa stora, otroligt känslosamma ord, betydelsefulla, saknar nu innehåll för mig. Missbrukade. 
Något du kastar ur dig till vem som helst.
Men jag är inte vem som helst.
Jag vill inte vara en i mängden.
Ord som alltid varit de största, mest kraftfulla orden i mitt liv, har tappat sin mening för mig. 
Tack vare dig.
Hur jag du göra dessa fina, starka ord, så meningslösa och betydelselösa?


Hur kan du missbruka dessa starka ord och säga dem högt. 
Förstår du ens dess innebörd?

Säger du det för att det ska låta bra?
Allt jag trott på, är numera bara en lögn.

Dina ord är en lögn och dess mening likaså.

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards