Live Big

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

♥ THE FIGHT INTO YOUR MIND & YOUR HEART, IS CALLED LOVE.

Av Ronja - 26 juli 2011 00:54

Ja ni som nu sitter och läser detta ser förmodligen att jag gjort om lite på bloggen, för ovanlighetens skull.

Sitter och funderar på det mesta. 
Som det står på headern, Tiden förändras inte- vi förändras.
Tänker på hur mycket dom runt omkring mig har förändrats, vissa mer och vissa mindre. Tänker på mina egna förändringar.
Förändringar är bra, i lagoma mängder. Förändras man allt för mycket, allt för ofta, tror jag att man lätt kan tappa bort sig själv på vägen.

Just nu önskar jag att min fina underbara mormor var här.
4 år.
Jag undrar vad hon skulle säga, vad hon skulle tycka vara den största förändringen hos mig, positivt och negativt. Hon skulle vara ärlig, säga vad hon tyckte och tänkte. Finns inte så många sådana människor i dagens samhälle, absolut inget illa ment mot någon, utan, det är bara det att folk vågar inte alltid stå för vad dom tycker, folk vågar inte alltid vara ärliga om vad dom tycker, tänker och känner.

Vet 1 person, det är nog fan den ärligaste människan jag någonsin mött. Han säger PRECIS vad han tycker och tänker.
En herre vid namn Christer. Och det är bra, för man behöver aldrig vara rädd att han ska ljuga för en, han står för det han säger och han säger allt till personerna i fråga som det handlar om, pysslar inte med skitsnack, utan ha han något på hjärtat så säger han det.
Dock kan ju ärlighet ibland vara lite ... för ärligt vid vissa tillfällen.
Jag är ärlig, tror jag.
Jag säger vad jag tycker och tänker, och säger någon något så sitter jag inte och håller med om jag tycker på något annat vis, dock kanske jag inte säger exakt allt jag kanske vill ha sagt alla gånger. Varför? ja, rädsla? Rädslan för att såra någon, göra sig ovän med någon, vet faktiskt inte.
Dock är jag inte blyg av mig att säga emot om det är något jag inte håller med om. Där är det pang på röbetan.

Nej, vet egentligen inte vad jag sitter här och jiddrar i, vet inte om ni fattar ett skvatt. Haha.
Nu ska ja se sista filmen i mitt HP maraton. Eller ja näst sista, då alla no lifer .som brukar vara så jävla snabb med att slänga upp alla senaste filmerna på alla hemsidor, verkar ha tagit semester. Finns inte i bra kvalité och palla se en film i TS version (typ web cam format för er som inte är lika mkt data nacke som mig :), ).



Men vi hörs väl!

xoxo

Stolt data nacke! 

 
 
Ingen bild

Christer

26 juli 2011 08:54

Hej bruden! snyggt skrivet... =)! ja jag läser fortfarande=).... ha en bra dag med pizza och ta hand om min dotter o dig nu =)...

Ronja

26 juli 2011 15:33

Tjenixen! Ja de visste ja väl att du gjorde, du kan inte motstå min bästa blogg! ;D
Tackar, hoppas du inte tog illa upp, var i all välmening som jag skrev det.

Absolut och tackar! :)

 
Ingen bild

jennifer

24 augusti 2011 11:19

Angående det dära med lunchen så kan jag inte säga att det är en mutning. Finns en anledning till varför vi har det sådära, prolympia har flyttat in i samma byggnad som oss och har tagit över matsalen. Och när det gäller matkorten så är det ett antal restauranger, där vi får välja mellan viss många maträtter varje dag, vi får tex inte välja vad vi vill. Som på pizzan vi kan äta på så kan vi inte äta pizza osv. Och ja, vi betalar inte för maten som ingen gör på gymnasiet, men det betyder ju inte att jb inte har betalat restaurangerna för dessa matkort eftersom vi har pengar på dessa kort, viss mkt varje dag. Och jag vet att du bara skriver de du har fått en uppfattning om, och vad du kanske hört, men jag blir ganska less när folk slänger en massa skit på jb, nu säger jag verkligen inte att du gör det! Men jb har kanske inte varit den bästa skolan, men vi får lika mkt utbildning som alla andra skolor, sen får man ju själv bestäma vilka betyg man vill ha, hur mkt arbete man vill lägga nej, och ska jag vara ärlig så är det många elever som inte gör det, eftersom det är eget ansvar så tror dom att dom kan skita i att lägga energi på deras arbete och tror att dom ska få betyg ändå, vilket dom inte får ju. Och jag förstår att jb har fått dåligt rykte när elever går runt och säger att det är slappt och skit, Men arbetar man som man borde göra så är det inte så slappt ändå...men nu vill jag inte att du ska tro att jag skäller på dig lr nått, att jag anklagar dig till att slänga skit på skolan! Ville bara förklara hur det var med matkorten och allt sånt

Ronja

25 augusti 2011 17:22

Aha men då fattar ja. Visste inte de där med prolympia har bara hört att de är några restauranger som Jb elever får äta lunch på. Men då fattar ja ju att de blir trångt med två olika skolor i en och samma byggnad och att de inte får plats i matsalen och skit.
Men den som skrev om de nämnde inget sådant, utan bara just de att JB ger gratis lunch på restauranger, därför ja reagera. Men då vet ja ju nu, ledsen.
Och ja självklart bestämmer man själv hur mycket tid man vill lägga ner på sina studier. Vi har mycket eget arbete på min skola och jobbar man inte kan man ju inte räkna med några betyg, eller i vårat fall nå bra omdömen :)

 
Ingen bild

jennifer

25 augusti 2011 17:37

Hahah jo det jag menar, att man reagera som att det är gratis lunch på typ vilka restauranger hade jag också gjort om jag läste det xD

Ronja

27 augusti 2011 14:12

Haha jo de var de ja tänkte ja ba eh... aha! haha! Men då förstår ja hur de ligget till! :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja - 15 oktober 2019 04:21

Hösten. Hösten med alla dess färger i all ära, men snälla låt hösten bara smyga förbi så obemärkt som möjligt. Finns det någon som faktiskt känner att dem blir glad av den? Majoriteten av alla jag pratar med, inklusive mig själv, poängterar numer...

Av Ronja - 29 augusti 2019 01:30

En sådan där natt när tankarna flyger fritt... Senaste tiden har jag reflekterat mycket kring de senaste året. Mycket som hänt på väldigt kort tid. Jag har börjat arbeta extra på ett nytt jobb, vi har flyttat och givetvis blivit föräldrar, igen. ...

Av Ronja - 13 mars 2019 09:57

13e Mars. Dagarna, veckorna och månaderna flyger praktiskt taget förbi. Försöker hinna ikapp men de är sällan det går.^Så mycket jag planerar att jag ska göra, allt ifrån att träffa alla jag tänkt till att pallra sig ut och börja leta vårgarderober t...

Av Ronja - 14 februari 2019 21:52

Som rubriken lyder så är detta min första Q&A, mestadels för att jag aldrig haft särskilt mycket frågor värda att skriva om, haha.Och för de första vill jag bara säga de, till de frågor som inte dyker upp här vill jag tacka för alla fina kommentarer ...

Av Ronja - 17 november 2018 19:07

17/11. Snart Decemeber.  Jag är inget större fan av av vintern och all hysteri kring jul, men jag älskar julen. Högtiden som jag får tillbringa med alla mina närmsta. Sedan att jag har jordens mest struliga och hetsiga familj, gör de nästan bara ...

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards