Live Big

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Ronja - 26 juli 2011 23:40

Som ett perfekt avslut, eller njae Zandra kommer över för att se filmas, på denna kväll så åkte jag iväg med min underbara mamma och hämtade upp syster på jobbet. Jag vet inte varför, men jag älskar när vi är ute och åker bara jag och mamma, speciellt på kvällen och natten. Vi pratar om allt möjligt, sjunger tillsammans och bara är. Kan anses vara väldigt fånigt, men för mig är det betydelsefullt. 
Är så fruktansvärt tacksam och glad över människorna jag har runt omkring mig, speciellt de allra närmaste, som min familj och mina närmsta vänner. Mina älskade systrar, mamma, pappa, och även min svåger, eller mina (vet fan inte vad det blir i plural? men) svågrar? hahaha.
Min underbara mamma som alltid finns där, min kära svåger Christer som ska hjälpa mig med övningskörning och hela den fadirullan, och även åka utomlands med mig, Lars, min andra svåger, som erbjuder sig att hjälpa mig i matte, Vilket jag är GRYMT tacksam över, då matte är min svåraste ämne. Min pappa, som gör så gott han kan, haha, oftast ;), och även mina systrar som gör detsamma. Finns där, och ja, allt. Allt ni gör, jag uppskattar det verkligen, även om jag inte alltid säger de, och även om ni mobbar mig för att jag är typ överkänslig och den som vill veta mest och allt om min familj, men det gör mig ingenting! ;)

Älskar er alla ändå, så grymt mycket. Och allt ni gör betyder extremt mycket.
Så med det avslutar jag detta inlägg och säger, Tack och jag älskar er <3


Over n out
Peace yaou

The one and only
/ronyey 

Av Ronja - 26 juli 2011 15:33

En underbar dag.

Solen skiner och jag är på bra humör. Otroligt nog har jag gått hela dagen utan huvudvärk, woohoo win win to me. Spenderat förmiddagen med Zandra.
Kaffe, lunch och glassat sönder i solen. Kan det bli bättre? :)
Barnvakt för tillfället, fått höra att jag är en dålig sådan, men jag vet vart ungen håller hus ;) och jag har sagt till på skarpen att hon inte får gå någonstans utan att först fråga. Hehe, duktiga jag. Nu för tillfället är hon hos grannen ( skriver detta så fadern vet att jag håller koll även om jag sitter vid datorn ;), ) och jag har precis duschat och klippt av lite hår, hehe. Snart slutar syster så då kommer väl hon, kanske käk då?????? :)
Vore inte helt äckligt. hehe.


Tror jag ska ta en bok och sätta mig på baksidan, hm... värt att fundera på.
Ja, vi får la se vad dagen har att erbjuda mer. Kan ju säga att jag längtar som en gris tills imorgon, första lönen, wiihooo win win to meee!
Ny kamera? JAJAMENSAAAAN!!! L O V E L Y ! ;D *BIG SMILE*

Så ska väl höra med lilla mammsen om hon har lust att åka förbi birrrrsta imorgon och kika på en sådan, sedan kanske min kära vän Zandra har lust att prov fota lite med mig? ;D

Nej nu ska jag inte sitta här och ödsla både er tid, och min egen, något mer, utan ska kanske göra något vettigt istället. Som att, släppa ut djurisarna och diska vore inte helt dumt.
Japp japp, hörs heeejejejejejejej

/ R' 

Av Ronja - 26 juli 2011 00:54

Ja ni som nu sitter och läser detta ser förmodligen att jag gjort om lite på bloggen, för ovanlighetens skull.

Sitter och funderar på det mesta. 
Som det står på headern, Tiden förändras inte- vi förändras.
Tänker på hur mycket dom runt omkring mig har förändrats, vissa mer och vissa mindre. Tänker på mina egna förändringar.
Förändringar är bra, i lagoma mängder. Förändras man allt för mycket, allt för ofta, tror jag att man lätt kan tappa bort sig själv på vägen.

Just nu önskar jag att min fina underbara mormor var här.
4 år.
Jag undrar vad hon skulle säga, vad hon skulle tycka vara den största förändringen hos mig, positivt och negativt. Hon skulle vara ärlig, säga vad hon tyckte och tänkte. Finns inte så många sådana människor i dagens samhälle, absolut inget illa ment mot någon, utan, det är bara det att folk vågar inte alltid stå för vad dom tycker, folk vågar inte alltid vara ärliga om vad dom tycker, tänker och känner.

Vet 1 person, det är nog fan den ärligaste människan jag någonsin mött. Han säger PRECIS vad han tycker och tänker.
En herre vid namn Christer. Och det är bra, för man behöver aldrig vara rädd att han ska ljuga för en, han står för det han säger och han säger allt till personerna i fråga som det handlar om, pysslar inte med skitsnack, utan ha han något på hjärtat så säger han det.
Dock kan ju ärlighet ibland vara lite ... för ärligt vid vissa tillfällen.
Jag är ärlig, tror jag.
Jag säger vad jag tycker och tänker, och säger någon något så sitter jag inte och håller med om jag tycker på något annat vis, dock kanske jag inte säger exakt allt jag kanske vill ha sagt alla gånger. Varför? ja, rädsla? Rädslan för att såra någon, göra sig ovän med någon, vet faktiskt inte.
Dock är jag inte blyg av mig att säga emot om det är något jag inte håller med om. Där är det pang på röbetan.

Nej, vet egentligen inte vad jag sitter här och jiddrar i, vet inte om ni fattar ett skvatt. Haha.
Nu ska ja se sista filmen i mitt HP maraton. Eller ja näst sista, då alla no lifer .som brukar vara så jävla snabb med att slänga upp alla senaste filmerna på alla hemsidor, verkar ha tagit semester. Finns inte i bra kvalité och palla se en film i TS version (typ web cam format för er som inte är lika mkt data nacke som mig :), ).



Men vi hörs väl!

xoxo

Stolt data nacke! 

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards