Live Big

Alla inlägg den 24 november 2012

Av Ronja - 24 november 2012 20:43

Idag bestämde jag mig för att gå ut med att jag och min älskade sambo väntar barn. 
Våra närmsta vänner och vår familj har självklart vetat om det ett bra tag. Tycker fortfarande att det är ganska tidigt och hade det inte varit för en speciell anledning skulle jag aldrig gått ut med det nu. Tycker inte egentligen att folk har med det att göra då det är VÅRT val och VÅRT beslut att fatta. Ingen annans. Dock tror jag folk fått det om bakfoten. 
Iallafall, hade det inte varit för att vi ''litade på fel person/personer'' med att berätta detta hade det som sagt fortfarande varit en hemlighet, sedan skiter jag Egentligen i vilket, men istället för att varenda en som känner mig/vet vem jag är, ska höra det bakom min rygg tycker jag att folk ska höra/se det ifrån mig, det ska komma  ifrån mig och ingen annan. 
Har upptäckt att folk har väldigt svårt att hålla munnen stängd och en sån här stor grej tycker jag ändå att det är vi som föräldrar som bestämmer vilka som ska veta det och när. Och som sagt, som förälder är det en ganska stor grej och gärna något man vill berätta själv, då man med största säkerhet ( Vi i alla fall), är väldigt stolta över det här.

Ofattbart fortfarande, det är en liten sak intui mig som växer, som jag och min älskade har skapat tillsammans, ett litet mirakel. Så älskad redan nu <3

Har fått både positiv och negativ kritik över detta, det positiva suger jag i mig och växer som människa flera meter, att få höra att folk är glada för våran skull värmer djupt in i hjärtat!
Dock när all den här negativa kritiken kommer kan jag inte hjälpa att tycka att dessa människor kan hålla sina åsikter och tankar för sig själva och varken säga det till mig, min sambo eller till någon annan heller. Anser inte att det finns någon som helst mening med att sitta och baktala oss bakom vår rygg. 
Har hört saker som att Danne & jag inte är kapabla att ta hand om det här barnet, vi är inte stabila och vi borde överväga abort, men återigen detta är vårat beslut och varken vän, ovän och inte heller vår familj, anser jag har rätten att säga dessa saker till oss, vi är två vuxna (enligt lagen i alla fall ), som bor i vårt egna hem och har jobb båda två och vi vill inget hellre än att bilda familj nu, så jag ser verkligen inget problem. Men som sagt, de är tur att andra kan hitta problemen åt oss ;-)
Nej nog sagt, skriver de här för att jag vill det och för att jag vill att det ska komma ifrån mig så inte helt plötsligt hela världen vet om det och vi bara berättat det för ett 10-tal personer. Så, nu har jag talat ut och sedan kan folk tycka och tänka precis vad dom vill men förhoppningsvis kan folk bara glädjas med oss och se att vi faktiskt är LYCKLIGA över vårt beslut.


Love <3

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards