Live Big

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

And the arms of the ocean are carrying me, And all this devotion was rushing over me, And the question of heaven, for a sinner like me, But the arms of the ocean deliver me.

Av Ronja - 2 oktober 2013 00:09

''And the arms of the ocean are carrying me, (so cold and so sweet)
And all this devotion was rushing over me,
And the question to heaven, for a sinner like me,
But the arms of the ocean deliver me.

And it's over,
And I'm going under,
But I'm not giving up!
I'm just giving in.''



Jag tröttnar aldrig på denna låt hur många gånger jag än hör den.

På något sätt känns det som den är skriven till mig, den träffar mig rakt i hjärtat varje gång, och det känns som att jag skrivit texten själv utefter mina egna känslor.



Sitter och tittar lite i smyg på dig när du sover. 
Ditt unika och vackra ansikte gör mig alldels varm i kroppen, och att se dig så stillsam och sova så fridfullt värmer hela min själ.
Hur har JAG kunnat haft sådan tur att finna dig?
Min prins.
Du är alldeles för bra för att någonsin kunna vara sann, och jag vet ärligt talat inte vad jag någonsin kan ha gjort för gott för att någonsin förtjäna dig.
Du är egentligen min raka motsats men på något sätt tror jag vi kompleterar varandra.
Du är lugnet själv och jag kan blåsa upp som världens stormar för ingenting.
Men på något sätt sedan du kom in i mitt liv har ett lugn dragit över mig, att vara i din närhet och känna din trygga famn gör mig lugn och även om jag ibland går över styr så finns du alltid kvar. Inga ord är någonsin tillräckliga och jag kan inte annat än tacka dig för att du är du.
För att du står ut med mig genom allt.
Men jag hoppas och tror att du vet, att oavsett vad, är mitt liv otänkbart utan dig i det.

Jag älskar dig så otroligt mycket, och det skrämmer mig ibland.
Hur lätt du egentligen kan såra mig.
Och jag vet inte, men ibland tar väl rädslan över och jag orsakar kaos, men du står kvar. Orubbad. Vid min sida. Och jag säger det inte tillräckligt men jag vet ärligt talat inte vad jag skulle ta mig till utan dig.
Du (och självklart vår skatt), är det absolut bästa som någonsin har hänt mig.
Du har gett mig en helt ny syn på livet sedan du träde in i mitt liv och tog mig med storm.
Och även om jag ibland hetsar upp mig för ingen anledning alls egentligen, så har du på något sätt fått mig att landa på jorden.
Gjort mig mer jordnära och mer levnadsglad än jag någonsin har varit förut. 

Tack för att du står kvar, för att du är min. 
Och även om vi har våra dispyter (som alla förhållanden har), och vi inte alltid är ense om allting, så har jag aldrig någonsin varit mer levnadsglad och lyckligare. Du är min stöttepelare.
Du är min bästa vän och den jag alltid pratar med om allt som händer i mitt liv.
Jag delar hela min värld med dig och det finns inget som jag någonsin skulle känna att jag inte kan prata med dig om. 
Du är lycka för mig.
Att bara sitta tysta eller skratta ihop betyder allt för mig. 
Du är mer än bara mannen i mitt liv, du är den jag vill dela precis allt med.
Från ointressanta saker till livsviktiga och personliga. 
Jag vill aldrig vara utan dig. 
Av hela mitt hjärta så tackar jag för att du är du. Och från djupet av mig själv, jag älskar dig. 
Tack <3     
''Well I came home like a stone
And I fell heavy into your arms
These days of dust, which we've known
Will blow away with this new sun''

19 månader av ren och skär kärlek <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja - 15 oktober 2019 04:21

Hösten. Hösten med alla dess färger i all ära, men snälla låt hösten bara smyga förbi så obemärkt som möjligt. Finns det någon som faktiskt känner att dem blir glad av den? Majoriteten av alla jag pratar med, inklusive mig själv, poängterar numer...

Av Ronja - 29 augusti 2019 01:30

En sådan där natt när tankarna flyger fritt... Senaste tiden har jag reflekterat mycket kring de senaste året. Mycket som hänt på väldigt kort tid. Jag har börjat arbeta extra på ett nytt jobb, vi har flyttat och givetvis blivit föräldrar, igen. ...

Av Ronja - 13 mars 2019 09:57

13e Mars. Dagarna, veckorna och månaderna flyger praktiskt taget förbi. Försöker hinna ikapp men de är sällan det går.^Så mycket jag planerar att jag ska göra, allt ifrån att träffa alla jag tänkt till att pallra sig ut och börja leta vårgarderober t...

Av Ronja - 14 februari 2019 21:52

Som rubriken lyder så är detta min första Q&A, mestadels för att jag aldrig haft särskilt mycket frågor värda att skriva om, haha.Och för de första vill jag bara säga de, till de frågor som inte dyker upp här vill jag tacka för alla fina kommentarer ...

Av Ronja - 17 november 2018 19:07

17/11. Snart Decemeber.  Jag är inget större fan av av vintern och all hysteri kring jul, men jag älskar julen. Högtiden som jag får tillbringa med alla mina närmsta. Sedan att jag har jordens mest struliga och hetsiga familj, gör de nästan bara ...

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards