Live Big

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Ronja - 1 december 2011 17:25

Vi kan inte ändra något som redan skett.

När ett beslut är taget och man gjort sitt drag, kan man inte bara ta ett steg tillbaka och tänka ''oj, så där skulle de inte bli, jag gör om de''.

Alla gör vi fel, alla har vi våra dåliga dagar, alla bär vi oss dumt åt någon gång, men man kan inte hänga sig kvar i de förflutna hur länge som helst.

Man kan ångra, försöka rätta till, men man kan aldrig göra någonting som man har gjort, ogjort.

Vi alla vet de men ändå tänker man ''tänk om jag gjort så istället'', synd att man inte kan tänka så Innan någon gång. Men beslutet vi tar och sakerna vi gör får vi sedan stå för.

Men man kan alltid försöka rätta till de fel man gjort eller, så tar man bara ett kliv till och tänker det som är gjort är gjort, jag kanske ångrar det en dag, men just nu, känns de ganska rätt.


Gråt inte över de människor som lämnat dig för om dom verkligen var något att ha kommer dom tillbaka förr eller senare, annars så inser du att den människan egentligen inte var något att ha. 


Vi kan aldrig veta vad framtiden har att erbjuda, vi kan bara hoppas på vad vi vill ha. Vi kan bara tro, önska och hoppas att det blir på ett visst sätt, men man kan aldrig veta med säkerhet.
Men gråt inte över gårdagens problem och bekymmer, omfamna istället den nya dagen och ta nya tag och försök göra något bättre.

Om du kunnat vara lycklig innan du mött någon, kan du bli de igen när dom är borta.
För att en människa lämnat dig betyder inte de att hela världen går under, livet går vidare i alla fall. Tiden väntar inte på någon.

Så gör det bästa av varje dag och lev ditt liv till fullo och låt ingen trycka ner dig, för ingen bryr sig ifall du har en dålig dag, dålig vecka eller om hela ditt liv är upp och ned vänt. Människor lever vidare även om du upphört att leva för alla dina bekymmer och din vardag kommer ikapp dig, så lev. Även då de är jobbigt, även då de är svårt, för annars kommer du vakna upp en dag och inse att hela världen är annorlunda.


Din skit bryr sig ingen om, för folk är alldeles för upptagna av att ta hand om sin egen.

   
 

 I’m gonna give it like it’s never been taken
I’m gonna fall like I don’t need saving
Tonight, tonight I’m letting go


Av Ronja - 1 december 2011 01:18

Idag har jag shuuppat en ny jacka så jag kan få behålla värmen nu i vinter och inte behöva frysa mitt lilla arsle av mig, så de var ju lix ganska smart gjort av mig om jag får säga det själv!
Sedan hade jag fin fint middagsbesök senare på kvällen, av min fina tremänning som ja firade såhär i efterhand för att jag tyvärr inte kunde komma till hennes tjejmiddag så jag gjorde middag åt henne istället! GUD SÅ SNÄLL JAG ÄR!!! hehehöhöhahahehehehe.

Iaf, senare drog vi in till staden och mötte upp världens bästa Elin och sedan drog vi till Das Bio!
Och höhö gissa va vi såg?
Ja inte så svårt att gissa kanske, meeeen Twilight- Breaking Dawn, and guess what? DEN VAR FUCKING FREAKING AWESUME!!!, självklart?

Så med andra ord har de varit en toppen dag med underbart umgänge och ja en trevlig förmiddag/eftermiddag med världens bästa mamma! =)<3


Ja och eftersom jag fått lite klagomål över att ja lägger in för lite bilder så bjuder jag väl på några stycken idag då, jag hoppas du blir nöjd MY!!! =)

so here it goes!

       

Skulle kunna döda för den klänningen, OUFFFFF!!!

                 

och för er AFTERBLAJVNA så är de från filmen ja såg idag dårå, TWILIGHT -Breaking Dawn , fortfarande samma film lix.


Meeen nu ska ja slå igång en annan rulle, INTE TWILIGHT! eller vem vet... höhöhöööhöhöhöhehehehehhahahaheheehhehööhöh.

Nej skoja, men kanske börja läsa första Twilight boken igen? ^^ thihihiihihi, dom är ju sååååå bra!
Ja btw !!!!!!
Var ju tvungen att köpa 1 och 3:e boken i Twilight serien idag för mina andra är spårlöst borta!!!!! :O :O :O :O
men nu ha ja dom igen som sagt ^^

Så nu är allt frid och fröjd igen, men känner ja mig själv så kommer ja hitta dom gamla om jag bara städar lite och då kommer ja ha dubbleter av alla böcker utan 2:a... känns ju värt... INTE!
FML!


Nej skoja, men aa hej då rå! 

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards