Live Big

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Ronja - 7 december 2011 23:45

Jaha, nu sitter jag här igen dårå!
Har haft trevligt sällskap av Elin under eftermiddagen/kvällen, riktigt trevligt och mysigt!
Dock när vi såg vår andra film sov jag mig tyvärr igenom den, so sorry!

Hoppas du kan förlåta mig Eklin.

Tycker dessutom hon kan uppdatera sin jeffla blogg lite oftare, miss Larsson!

Anywhoooo ja sitter nu nedbäddad under 2 täcken och försöker sluta frysa samtidigt som ja typ svettas, en aning. For your information, btw! Har kommit på att ja skriver F Y I ganska mkt, hm... måste betyda att ja skriver FRUKTANSVÄRT OINTRESSANTA saker på min blogg, haha skriver saker som ni människor skiter GANSKA kraftigt i, hahaha eller ja kanske inte med tanke på att ni läser den, eller haha, ja vet inte, anus.

Iaf, de hära med förkyldning är so not OK, dessutom är jag HELT ÖVERTYGAD om att jag har halsfluss eller något dylikt för att jag kan inte äta, dricka, röka eller svälja utan att de gör ont, så ja talade med min kära mor om detta och hon sa ba, MEN RONYA NEEEEEE, ja ba men jooo de gör f1 ont och ja tror helt ärligt de är halsfluss, mamma ba: men då skulle du inte kunna äta, dricka, röka och greja, ja ba: men de är ju precis de ja typ inte kan, ja härdar som en jidiot när ja ska äta, dricka OCH RÖKA! Mamma; jajajajaja tror du de själv så, man kan ju även ställa sin egen diagnos, ja ba: men mamma.... suck. Hon ba;: höhöhöhhöhhöhöhöhöö du ha nog bara fått lite slipdamm i halsen (vi håller på att smått renovera om vårt hem), och ja ba: jaha så för att ja ha slipdamm i käften kan ja inte äta å röka å shit och DESSUTOM när ja hosta (kanske lite äckligt för ER att veta men sket ja i), så kommer de såna här slembobbor och dom är BRUN mamma, BRUN, kan du fatta de? Och hårda och äckliga och sedan är mitt slem as segt,( hööh sa att de förmodligen inte va så intressant men hahahaa), mamma ba: jajaja du är nog dödssjuk. Ja ba: men...................... SUCK......... sa ja de ? ne och mamma hon skratta bara å gick... tack för omtanken mamma, känner hur kärleken verkligen bara hänger i luften! <3
Haha, ne men ärligt, om ni vet något om detta å känner igen symtomen kan ni gärna typ kommentera nå fint, har haft dom där bruna bobborna i 1 veckas tid nu, och halsont i 2 satt, är de inte borta imorgon funderar ja på att söka upp vårdcentralen, för nått äre ju som inte stämmer. Och Ont utaaah hell göre!
Men iaf, nog om de, ja är igentäppt av snor i näsan också om ni ville veta de, så de är JÄTTE lätt att andas med halsont och en snorig näsa, lovar<3


Ne men nu ska ja väl sluta slösa era dyrbara sekunder och sluta skriva, ska läsa lite innan ja slår igång ett avsnitt av Vampire Diaries, innan de är dags att natta kudden!
Hoppas på en bättre morgondag och att ja är fri denna shit.

Pösss å knöll hörs 

Av Ronja - 7 december 2011 08:32

Okej, jag har sovit ungefär 12 timmar inatt, trot jag döde av där runt 8 tiden igårkväll, och vaknade halv 8 nu idag, kan säga att jag förmodligen behövde sova igen dom där stackars timmarna, MEN jag är fan mer död nu och när ja vaknade, än vad jag var när under hela gårdagen inklusive då jag gick och la mig, så de känns ju... So not worth it, typ.


Ja jag sitter här nu och försöker komma på vad jag ska ''heta'' på twitter, men utan framgång typ. 
Har även legat och läst typ 10 minuter nu, Twilight ofc!
Btw! Har faktiskt hört att det faktiskt FINNS människor som INTE har läst twilight böckerna, okej... Take it from someone who knows, dom är bra, okej? Läs dom.

Haha ne men seriöst, gillar ni att läsa, rekomenderar jag dessa starkt. De är verkligen inte sådana böcker som alla tror, så mycket handling, så bra skrivet, så bra förklaringar på hur saker och ting ser ut och jaa, helt ärligt man typ åker in i sin egen lilla värld under tiden att man läser dom, alla fall jag 8-)
Sedan, ja älskar filmerna, ingen tvekan! MEN böckerna är FAKTISKT bättre, trots de att varje gång man ser filmerna vill man ju bara dö av ett slag för de är så mycket ögongodis! Men faktiskt, böckerna, nej, helt outstanding. Ja menar, borde vara en självklarhet att ja tycker om dom förresten... Har läst första boken närmare 50 gånger, och då skojar jag faktiskt inte heller... Första året, då ja började läsa böckerna, från typ i Maj? till december hade jag nog läst 1:a boken 10-15 gånger... Haha, ja ni. Dom ÄR bra, trust me!
Eller just de, Don't trust a hoe, never trust a hoe
Won't trust a hoe,  'cause the hoe won't trust me She wants to touch me, woo ooh
She wants to love me, woo ooh
She'll never leave me woo ooh, woo ooh, ooh ooh
Don't trust a hoe, never trust a hoe
Won't trust a hoe 'cause the hoe won't trust me, HAHA skoja ^^ 
Nej men seriöst, dom ÄR bra...


Nu iaf läser ja första boken för typ femtioelfte gången då, och ja den är fortfarande lika bra, höhö fast tror ändå på något vis, att varje gång ja läser boken, tror att innehållet ska ha förändrats.... Men de har de ju inte, Höhö believe it or not liksom, men ja ja blir ju inte besviken inte så ja menar, utan... ja jag vet inte. 
Btw, bara för att skryta om vilken patetisk liten Twilight nörd jag är, jag kan typ 1/3 av alla repliker utantill i filmen, KLÅ den ni, hehehehehee.

Aja nu ska ja fortsätta läsa, knapra alvedon, dricka hinkvis med vatten och försöka få bort mitt illamående, halsont och huvudvärk med lite sån skit, sedan ska ja ta tag i att jobba lite engelska.
Sedan bädda ner mig under mina alla tre täcken med alla mina 5-6 kuddar och kurera mig lite, och som grädden på moset har ja lite feber idag med, Just so you know liksom. Aja, hörssss! 

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards