Live Big

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Ronja - 3 december 2011 22:56

''Man måste genom skam
Man måste igenom revansch
Man måste dö några gånger innan man kan leva''


De är nog sant att man måste gå igenom en jävla massa skit, förlora människor och dö inombords några gånger innan man kan leva sitt liv fullt ut. Dö inombords några gånger för att inse vad som faktiskt betyder någonting här i livet, vilka som finns vid en sida genom allt, vilka man kan lita på och vilka som faktiskt vill en väl. Vilka som inte är fulla av skit rent utsagt. 

Jag har dött, x antal gånger, jag har kämpat mig upp när jag nått botten, x antal gånger, och jag vet att även om den senaste tiden har de varit jävligt mycket av allt jag just nämnt, och jag har mått rent utsagt förjävligt, så vet jag ändå att jag kommer hitta min väg tillbaka, förr eller senare. Har jag gjort det förr, kan jag göra det igen. De kommer inte vara lätt, det är det aldrig, men jag ska kämpa, för jag har människor bakom mig som jag vet aldrig kommer svika mig, jag har världens finaste familj som ställer upp alla gånger. Min mamma, oj oj oj, vad skulle jag göra utan min fina mamma?
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag är så jäkla glad att det har blivit så bra mellan oss mamma. Speciellt nu den senaste tiden har allt verkligen varit hur bra som helst. Du finns alltid där, du är verkligen min klippa i stormen, den axel jag alltid lutar mig på, den jag vet alltid fångar upp mig när jag faller, och för det vill jag tacka dig. För att du är den finaste och bästaste bästa mamman på denna planet. Sedan mina älskade underbara systrar, inga ord kan beskriva vad ni betyder!
Sedan har vi ju några få underbara människor som är helt oslagbara, som alltid finns, vilken tid på dygnet det än gäller som ja har hört av mig så finns ni alltid där. Tror nog att ni vet vilka ni är! :-*


Men iaf, de jag skulle komma fram till, de är alltid jobbigt att ta sig ur en jobbig situtaion, spelar egentligen ingen större roll vad det handlar om är de jobbigt så är de inte lätt, men de går att ta sig ifrån de, för jag har människor bakom mig.
Och som en väldigt klok människa har sagt till mig nu allt för många gånger '' Du gör inte si och så för andras skull, du gör dina val för din skull. Du levet ditt liv för din och ingen annans skull.''

Du är så otroligt klok min vän, och jag ska börja ta vara på dom orden, jag lever inte för någon annan, jag lever inte för dom människor som kränker, hånar och trycker ner mig, jag lever för min skull och jag gör mina val utefter vad jag Vill.

Jag gör saker och ting för mig och ingen annan, och de är dags att jag börjar tänka lite mer på de.


Nog om that shit.

Har haft en toppen bra dag/kväll med två Elin och My!
Mycket kan hända på så kort tid, typ som att stå utanför Ica Maxi och precis missat bussen (och nästa går inte förens 1 timme senare) och någon random hojtar till och ba '' Men vart ska ni då? Ni kan åka med mig!''

Och så vart de, och väl i bilen så visar de ju sig självklart vara en vän till mina systrar, haha och hur den HELT FANTASTISKA BRUD (för att hon skjusta hem oss när de regnade!!!), kände igen mig efter 2 fucking år, de är ju för mig ett mysterium


kan ju faktiskt våga påstå att jag förändrats en del sedan 2009, eller?
 
Och de där är inte ens rättvist att jämnföra med. visst en utav de ''nyare'' korten som ja tagit men nu ha ja ju inge hår kvar på högra sidan heller satt, ja... Men Dagens ros eller va fan man nu ger går till henne iaf!! ;D
Så dakk dakk dakk!!! SÅ JÄTTE MYCKET för att du kände igen mig ^^ höhö tur man har kända systrar! ;)

Nej men nu ska ja skölja ur hårfärgen och sedan slå igång en rulle och njuta f1 av de sista som är kvar av denna chiilliiaannniii lördag! HÖRSHEJ! 

Av Ronja - 3 december 2011 00:05

If i should die tonight, please, don't waste your tears on me, don't fool around and tell people shit like ''That girl meant the world to me, she was my best friend'' or some crappy shit like that. Cause we both know how this will end, either it ends up with you and me goes different ways or I die, you live, and you tell everyone how sorry you are and searching for attention. 

So please, if I won't see tomorrow, let it be. Just leave it behind, forget about me, and live your life, cause if you can do it while i'm still around, you can do it when i'm gone to.



så jävla trött på all skit nu.

Folk hatar från höger och vänster. Ni försöker göra mig förbannad, ni försöker göra mig... avundsjuk? Ni försöker med allt. Men bara en fråga, om ja inte skulle finnas imorgon, skulle du då ärligt inte gråta en enda droppe? Skulle du helt ärligt kunna gå vidare med ditt liv som om ingenting hade hänt? skulle du då helt ärligt kunna låtsas som att jag inte finns, aldrig funnits, aldrig existerat. 
Förmodligen inte.

För då skulle du ha ännu en anledning att få medömkan ifrån folk.

Vi båda vet att de aldrig skulle ske, men vad är skillnaden nu? Hur kan man bete sig så mot någon som man säger har betytt något för en, och sedan bara slänga skit på den? That's something you wouldn't do if I wasn't here. 

Cya in antoher life, 

Over And Out

/r 

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards