Live Big

Alla inlägg den 23 december 2011

Av Ronja - 23 december 2011 21:52

''Everyone say that things between us is going to be okey,

that we are going to find our way back to eachother, but honestly?
I actuallythink,

that i'm better of without you.

Better of on my own.''


''No more time for crying feeling sorry for myself
Now I don’t need anybody else, no

I’m on my own nothing can go wrong when I’m standing strong
Hear when I’m singing
I’m on my own

now that I’m alone I have found my home
Hear when I’m singing

I’m on my own nothing can go wrong 
I’m standing strong

Yes, I’ve lived and I’ve learned¨

I’ve crashed and I’ve burned
But looking back has finally made me see

that all I need to fly is to be free''


Ja inte vet jag, antingen är jag en väldans intressant figur, verkar ju nästan så,

eller så är du bara alldeles för nyfiken för ditt eget bästa.

Varför tar du inte bara och tar tag i ditt liv och försöker göra det bästa av de, 

istället för att vara så intresserad av vad jag gör med mitt.

Jag försöker leva mitt liv och åstakomma något med det,

och du? Jo du engagerar mer tid i att bry dig i andras liv än att försöka bry dig i

ditt eget och försöka göra något med det.

Men inte vet jag, du kanske vill stå kvar här på samma plats,

samma ruta, hela livet ut.
Men så länge du bryr dig mer i andra och deras liv,

så kommer du stå kvar på samma ställe och en dag inse att alla andra gått vidare

och du står ensam kvar och lever i det förflutna.

När alla andra gjort något med sitt liv,

kommer du stå där ensam kvar,

och inse att alla andra fortsatte leva,

medans du ensam stod stilla.


Ja, jag behövde väl bara yttra mig om de,

kanske en tankeställare att man inte ska lägga sig i andras liv så mycket,

utan kanske fokusera mer på sitt eget och försöka göra någonting utav det.

Jag har insett det,

jag undrar just när du ska inse det.

Men som sagt, mitt liv kanske är väldigt intressant för en del, eller.

Dig.



Nu slår jag igång ett avsnitt av Pretty Little Liars och ser fram emot morgondagen ( de är ju trots allt Julafton för er som missat de ;), ) då min fina, underbara bästa syster kommer och håller mig sällskap under dagen för att sedan äta med mig och mor, för sedan på annandagen blir det riktigt firande hos min andra kära syster tillsammans, hela underbara familjen.
God natt då,

får hoppas att tomten kommer på besök nu då till alla er som varit snälla i år! ;)


Natti! :) 



Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards