Live Big

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Even if your hands are shaking And your faith is broken, Even as the eyes are closing Do it with a heart wide open

Av Ronja - 12 december 2011 19:46

''Take all of your wasted honor
Every little past frustration
Take all of your so-called problems
Better put them in quotations

Say what you need to say 
Say what you need to say
Say what you need to say''




Schoo bre va händer yeee, peace bre va göru nu?

Hello världen, sitter just nu och chillar i min säng och låter John Mayer fylla rummet med sin underbara stämma, Say, kan va en utav de bästa låtarna som gjorts om du frågar mig, älskar den!
Iaf, blev ju som ingen sömn igår natt heller men ja föll i någonslags sömn vid 2 tiden och vaknade klockan 6 satt de va ju nice de iaf! 
Nu ska ja se ett avsnitt av Gossip Girl innan jag beger mig mot min trogna och trofasta vän Duschen!! ;)<3
Innan ja sluter igen dom grönblå och försöker få mig lite sömn, tidig morgon imorgon! Upp tidigare än tidigast! Åker hemifrån vid 7 tiden och beger mig då mot skönsmon för att gå och se lill prinsen på sitt första Luciatåg! :') Tänk va fort tiden har gått, du som alldeles nyss låg i min famn, liten som bara den, och nu ska du på ditt första luciatåg och du kommer vara den finaste och vackraste av dom alla, och jag kommer gråta som en gnu så de är väl lika bra att lämna sminket hemma! Haha, moster älskade hjärtegull, blir tårögd redan. Hej jag heter Ronya och ja är känsligas i kommun, haha!
Nej men ser verkligen fram emot de!

Men nu till något annat. Känner att jag bara måste skriva de här så ja får rensa hjärnkontoret lite.

Jag har Alltid varit en människa som har lyssnat till skitsnack hit och dit och kanske hm:at och jaa:at på rätt ställen, och när jag har hört folk snacka skit om en människa jag aldrig träffat har jag alltid varit lätt att hänga på i en diskussion om den människan, spelar ingen roll om ja mött människan eller inte, och ja antar att ja inte är annorlunda från någon annan, för de spelar ingen roll va ni säger eller hur mycket ni försöker förneka de, vi är Alla sådana personer, åtminstonde alla ja mött, när de är skitsnack om någon man inte känner så kastar man sig gärna in för fulla muggar, men, nu till de ja skulle komma fram till, även om ja har försökt bättra mig på den punkten och försökt att inte jiddra så jävla mycket när ja inte vet fakta, så är de jävligt lätt hänt att jag ibland ändå gör de, för trots allt ja är bara mänsklig jag gör också fel, men!
Om ja ändå börjar prata med en människa som jag vet att jag har snackat illa om, utan egentlig anledning då ja inte känner människan, så ser ja ändå inte på den människan nå annorlunda, ja tänker inte på alla fördomar jag hört innan och allt skitsnack, ja har ett öppet sinne för att då kunna bilda mig en egen uppfattning om hur någon är.

Och nu mer än någonsin är jag så jävla glad över att jag agerar på så vis, för så mycket skitsnack till höger och vänster om alla möjliga men ändå har jag ett öppet sinne, så idag ger jag mig själv lite cred för det.

Idag är jag också överdrivet tacksam för de underbara människorna i mitt liv, speciellt min familj.

Jag vet ärligt talat inte vart jag skulle ta vägen om jag inte haft min fina underbara bästa mamma och mina underbara systrar som alltid finns där och ställer upp, stöttar i de allra svåraste tiderna. För även om folk vänder mig ryggen, så vet jag ändå att jag alltid har dom. Och de, det är de finaste någon människa kan få ha. Och jag känner mig så otroligt lyckligt lottad, jag har världens finaste familj och jag vet, vänner kommer och vänner går, men min familj är något som alltid består, och ni är det allra finaste och de bästa jag har, de är ni som för med er lyckan till mitt liv och som gör mitt liv värt att leva, jag älskar er så kopiöst mycket och det finns inget jag inte skulle göra för er! <3


     
Du är en ängel sänd från ovan, min fina underbara älskade systerson<3  

Och med de sagt slår ja nu igång Gossip Girl

                 

xoxo

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja - 15 oktober 2019 04:21

Hösten. Hösten med alla dess färger i all ära, men snälla låt hösten bara smyga förbi så obemärkt som möjligt. Finns det någon som faktiskt känner att dem blir glad av den? Majoriteten av alla jag pratar med, inklusive mig själv, poängterar numer...

Av Ronja - 29 augusti 2019 01:30

En sådan där natt när tankarna flyger fritt... Senaste tiden har jag reflekterat mycket kring de senaste året. Mycket som hänt på väldigt kort tid. Jag har börjat arbeta extra på ett nytt jobb, vi har flyttat och givetvis blivit föräldrar, igen. ...

Av Ronja - 13 mars 2019 09:57

13e Mars. Dagarna, veckorna och månaderna flyger praktiskt taget förbi. Försöker hinna ikapp men de är sällan det går.^Så mycket jag planerar att jag ska göra, allt ifrån att träffa alla jag tänkt till att pallra sig ut och börja leta vårgarderober t...

Av Ronja - 14 februari 2019 21:52

Som rubriken lyder så är detta min första Q&A, mestadels för att jag aldrig haft särskilt mycket frågor värda att skriva om, haha.Och för de första vill jag bara säga de, till de frågor som inte dyker upp här vill jag tacka för alla fina kommentarer ...

Av Ronja - 17 november 2018 19:07

17/11. Snart Decemeber.  Jag är inget större fan av av vintern och all hysteri kring jul, men jag älskar julen. Högtiden som jag får tillbringa med alla mina närmsta. Sedan att jag har jordens mest struliga och hetsiga familj, gör de nästan bara ...

Presentation


Ronja Edlund heter jag, född 1993.
Som 19-åring blev jag mamma för första gången till en liten tös vid namn Haylee. När jag var 24 kom nästa, en till liten flicka, vid namn Emmy. Här kan du läsa om min vardag, mina tankar och mycket mer.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards